Перший Міжнародний науково-методичний форум «MULTILINGUAL REALM – 2024» у ПНПУ імені В. Г. Короленка
Упродовж 16–18 квітня 2024 року в стінах педагогічного університету в змішаному форматі зорганізовано й проведено знакову подію – Міжнародний науково-методичний форум «MULTILINGUAL REALM – 2024», що об’єднав викладачів, учителів-практиків, методистів для обговорення найвагоміших тенденцій у навчанні й викладанні іноземних мов за участю провідних закордонних фахівців.
У межах форуму 16 квітня 2024 року відбулася презентація підручників представників компанії «MAXBOOKS» як офіційного дистриб’ютора книжкової продукції видавництв Macmillan, Pearson, Oxford University Press, Express Publishing, MM Publication, Hueber, Klett, де всі охочі мали змогу не лише проглянути, але й придбати поліграфічну продукцію.
17 квітня 2024 року перше пленарне засідання форуму врочисто відкрила ректорка університету Марина Гриньова, наголосивши у вітальному слові на цінності опанування іноземних мов на етапі сьогодення. У слові вітання проректора з наукової роботи Василя Фазана окреслено підвищення конкурентоспроможності майбутніх випускників альма-матер на міжнародному ринку праці й підвищення наукового рейтингу університету в контексті європейської освіти.
Модерувала урочисте дійство доцентка кафедри англійської та німецької філології кандидатка філологічних наук Руслана Шрамко.
Розпочала пленарне засідання директорка ННІ іноземних мов Марина Зуєнко, висвітливши застосування сучасних підходів до навчання англійської мови як іноземної в закладах вищої освіти України.
Доповідачка Марина Цегельська, кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської мови з методикою викладання Криворізького державного педагогічного університету ознайомила присутніх із методикою навчання іноземної мови в білігвальній школі «Interclass» м. Кривий Ріг.
У своєму виступі докторка педагогічних наук, професорка кафедри іноземних мов Запорізького державного медико-фармацевтичного університету Алла Куліченко схарактеризувала роль соціально-емоційного навчання під час опанування іноземних мов.
Учителі-методисти Олеся Вовченко та Галина Гончарова Наукового ліцею № 3 Полтавської міської ради (м. Полтава) поділилися власним унікальним досвідом застосування методики CLIL для формування ключових компетентностей здобувачів освіти та їхньої готовності до науково-дослідницької діяльності.
Виступ кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль Тетяни Кондратьєвої присвячено специфіці сторителінгу як ефективному прийому соціально-емоційного навчання в ЗВО.
У своїй доповідь кандидатка педагогічних наук, доцентка Національного університету «Чернігівський колегіум імені Т. Г. Шевченка» Надія Грицик розкрила аспекти підтримки студентів засобами CLIL.
Родзинкою першого пленарного засідання стала справді знаменна подія – відкрита онлайн-лекція знаного у світі фахівця й одного із засновників методики CLIL в освіті професора Девіда Марша, який поділився з учасниками власним унікальним досвідом застосування CLIL в освіті. Жвава дискусія на платформі виявила глибокий інтерес слухачів до імплементації цього підходу під час навчання іноземних мов.
Друге пленарне засідання відбувалося 18 квітня 2024 року, активну участь у якому взяв Юрій Полєжаєв, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри іноземної філології та перекладу Національного університету «Запорізька політехніка», м. Запоріжжя, котрий інтегрував галузь соціальних комунікацій із навчанням іноземних мов, висвітливши аспекти формування культурної грамотності в контексті методики CLIL.
Доцент кафедри англійської та німецької філології, кандидат філологічних наук Михайло Рахно розповів про підготовку здобувачів освіти до сертифікаційних іспитів міжнародного зразка.
Секційні засідання форуму 17–18 квітня 2024 року охопили такі платформи: «Методика SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING у контексті традиційних підходів до навчання іноземних мов», «CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (СLIL) – технології у старшій та вищій школі: виклики й перспективи», «Диджиталізація в навчанні іноземної мови», «Комунікативний підхід і його трансформації в сучасних реаліях» та «Формування лінгвосоціокультурної компетентності в навчанні й опануванні іноземної мови».
По закінченню форуму всі учасники отримають іменні сертифікати. Буде видрукувано збірник тез.
Керівництво ННІ іноземних мов висловлює щиру подяку за сприяння в роботі форуму організації TESOL-Ukraine, зокрема Марині Цегельській, за модерацію відкритої онлайн-лекції професора Девіда Марша.
Бажаємо учасникам форуму плідної натхненної роботи!