Поради першокурсникам

КОЖЕН, ХТО ПРИЙШОВ НА НАВЧАННЯ,

Ви — студентка чи студент Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Це – одна з тих перемог, з яких починається переможний шлях і в освоєнні професії, і – в саморозвитку. Особистий вибір визначить, яким буде час навчання, що з нього стане частиною Вашої особистості. Ви маєте можливість у стінах нашого університету розвинути свій потенціал, здібності, здобути одну з сучасних спеціальностей, безпосередньо спілкуватися з викладачами, науковцями, кращими спеціалістами у певних галузях науки, брати участь у науково-практичних конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, культурному, громадському та спортивному житті нашого навчального закладу.

Нереалізовані можливості, змарнований час, порушення етики людських взаємин – це не те, на користь чого варто робити вибір у час, що дозволяє відкрити у своєму житті нову сторінку. Усвідомленість, активність, наполегливість – це те, що визначає і живий розум, і активну життєву позицію.

Бажаємо на шляху навчання успіхів, здоров’я, втілення планів!

Директор ННІ іноземних мов

 д. Марина ЗУЄНКО

Болонський процес і кредитно-трансферна система організації навчального процесу

Упродовж останніх років відбувається процес інтеграції національних систем освіти та науки в європейський простір з єдиними вимогами, критеріями, стандартами. За назвою найстарішого в Європі університету, заснованого у 1088 році в Італії, цей процес називають Болонським. Україна приєдналася до нього з 2005 року.

Основним засобом сприяння мобільності студентів у рамках європейського простору вищої освіти є ЕСТБ (European Credit Pansier System – Європейська система трансферу кредитів), згідно з якою буде організовуватися Ваше навчання. Кредити ЕСТS визначають обсяги навчального навантаження студентів із окремих дисциплін за семестр і повний навчальний рік із урахуванням усіх видів аудиторних занять, індивідуальної та самостійної роботи. Один кредит дорівнює 30-ти академічним годинам, навчальне навантаження на один навчальний рік становить 60 кредитів.

Модульний підхід до організації навчального процесу полягає у тому, що сукупність знань і умінь, встановлена програмою навчання, структурована у змістові модулі. Модулем може бути окрема навчальна дисципліна чи логічно завершена частина навчальної дисципліни значного обсягу. Вивчення кожного модуля завершується модульним контролем знань, за засвоєння у підсумку студент отримує певну кількість зарахованих кредитів та відповідну оцінку.

Оцінювання знань здійснюється за модульно-рейтинговою системою, суть котрої полягає в тому, що кожному виду роботи або навчальному елементу, який повинен виконати чи засвоїти студент, присвоюється певна кількість балів, у процесі навчання проводиться оцінювання результатів виконання та компетенції студента із застосуванням простих і прозорих тестових технологій. Сума оцінок для сукупності виконаних робіт або засвоєних навчальних елементів, приведена до 100-бальної шкали, дає рейтингову оцінку студента для окремого модуля чи навчальної дисципліни в цілому. За рейтинговою оцінкою визначаються також оцінка ЕСТ Б (від А до Б) та національна оцінка згідно зі шкалою оцінювання.

Значення оцінки
екзамензалік
90-100відміннозараховано
75-89добрезараховано
60-74задовільнозараховано
35-59незадовільно
(з можливістю повторного складання)
не зараховано (з можливістю повторного складання)
0-34незадовільно
(з обов’язковим повторним вивченням дисципліни)
не зараховано
(з обов’язковим повторним вивченням дисципліни)

Ректор – Марина ГРИНЬОВА, доктор педагогічних наук, професор

Проректори:

Перший проректор – Олексій ГУРА, кандидат історичних наук;

Проректор з наукової роботи – Василь ФАЗАН, доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук;

Проректор з інфраструктурного розвитку та ресурсного забезпечення – Віктор ДУДНИК;

Голова Ради з виховної діяльності – Людмила ГОМЛЯ;

Голова профспілкового комітету – Артюшенко Петро Петрович;

Відповідальний секретар приймальної комісії – Любов ХОМЕНКО;

Завідувач відділу аспірантура та докторантури – Катерина ЛОБАЧ.

Факультети та інститути університету:

Факультет історії та географії

Факультет української філології та журналістики

Факультет комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки

Факультет природничих наук та менеджменту

Факультет педагогічної і мистецької освіти

Факультет технологій та дизайну

Факультет фізичного виховання та спорту

Факультет психології і соціальної роботи

Навчально-науковий інститут іноземних мов

Навчально-науковий інститут спеціальної та інклюзивної освіти

ВИТЯГИ З НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ

  1. Закон України «Про вищу освіту» (витяг)

Стаття 45. Відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах

  1. Особи, котрі навчаються у вищих навчальних закладах, можуть бути відраховані з вищого навчального закладу за власним бажанням, за невиконання навчального плану, за порушення умов контракту, в інших випадках, передбачених законами.
  2. Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, можуть переривати навчання у зв’язку з обставинами, котрі унеможливлюють виконання навчального плану (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу в разі втрати права на відстрочку від неї, навчанням чи стажуванням в освітніх і наукових установах іноземних держав тощо). Особам, які перервали навчання у вищих навчальних закладах, надається академічна відпустка.
  3. Поновлення на навчання осіб, котрі відраховані з інших навчальних закладів, здійснюється під час канікул.
  4. Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, можуть бути переведені з одного навчального закладу до іншого вищого навчального закладу, одного напряму підготовки на інший напрям підготовки в межах однієї галузі знань, однієї спеціальності на іншу спеціальність у межах одного напряму підготовки.

Порядок переведення осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти та науки.

Студенти мають право:

  • обирати і бути обраними до найвищого колегіального органу університету;
  • визначати набір навчальних дисциплін за спеціальністю в межах, передбачених освітньо-професійною програмою підготовки та робочим планом, формуючи таким чином індивідуальний навчальний план;
  • переводу на екстернатну форму навчання;
  • з дозволу декана відвідувати будь-які заняття в університеті, за умови виконання графіку організації навчального процесу, який визначається індивідуальним навчальним планом;
  • працювати у вільний від навчання час за умови виконання графіку організації навчального процесу та вимог індивідуального навчального плану;
  • користуватися пільгами, встановленими за відмінне навчання;
  • отримувати стипендію та матеріальну допомогу відповідно до чинного законодавства України;
  • на академічну відпустку, поновлення, переведення до іншого навчального закладу.

Студенти зобов’язані:

  • дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку університету та Правил внутрішнього розпорядку в студентському гуртожитку;
  • виконувати вимоги навчального плану у терміни, визначені графіком організації навчального процесу;
  • відвідувати заняття за обраним індивідуальним планом;
  • вчасно інформувати керівництво університету в разі неможливості з поважних причин відвідувати заняття, складати (перескладати) заліки та іспити, виконувати контрольні роботи тощо. У випадку хвороби студент представляє декану факультету довідку відповідного лікувального закладу;
  • допомагати керівникам університету та його підрозділів підтримувати належний порядок на прилеглих до університету територіях, студентського містечка, інших культурно-побутових об’єктів, які обслуговують студентів, магістрантів та аспірантів.

За невиконання своїх обов’язків і порушення Правил внутрішнього розпорядку ректор, проректори університету та декани факультетів можуть накладати дисциплінарне стягнення на студента, магістранта, аспіранта або відрахувати його з університету.

Студент може бути відрахований:

  • за власним бажанням;
  • у зв’язку з переведенням до іншого вищого закладу освіти;
  • у зв’язку з призовом на строкову військову службу (заочна форма навчання);
  • за академічну неуспішність, у т.ч. за незадовільне складання іспитів і заліків протягом сесії;
  • за невиконання вимог навчального плану і графіка навчального процесу;
  • за появу на заняттях, у навчальному корпусі, бібліотеці, гуртожитку в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння;
  • за вироком суду, що вступає у законну силу, чи постановою органу, до компетенції якого належить накладання адміністративного стягнення або застосування засобів громадянського впливу;
  • за станом здоров’я, на підставі висновку ЛКК;
  • за одноразове грубе порушення навчальної дисципліни або Правил внутрішнього розпорядку університету та гуртожитку (за погодженням з профспілковою організацією);
  • у разі вчинення аморального проступку (за погодженням з профспілковою організацією).
  • ПРАВИЛА ПРОЖИВАННЯ У ГУРТОЖИТКУ

Обов’язки мешканців гуртожитку:

Мешканці гуртожитку зобов’язані:

  • знати й суворо дотримуватись Правил внутрішнього розпорядку і режиму в гуртожитку;
  • виконувати угоду, укладену з адміністрацією;
  • дотримуватись чистоти та порядку в житлових кімнатах, місцях загального користування і брати участь у всіх видах робіт, пов’язаних із самообслуговуванням, щоденно прибирати житлові кімнати й блоки; дбайливо ставитись до державної власності — приміщень, обладнання, майна гуртожитку, економно витрачати електроенергію, воду;
  • вчасно вносити плату в установлених розмірах за користування гуртожитком, постільними речами і за всі додаткові платні послуги, якими вони особисто користуються;
  • залишаючи кімнату повинні вимкнути світло, зачинити вікна, здати ключ від кімнати черговому вахтеру;
  • при заміні дверного замка обов’язково один ключ здати коменданту;
  • вчасно давати заявки на ремонт електричного, сантехнічного обладнання і меблів;
  • відшкодувати заподіяні матеріальні збитки відповідно до діючого законодавства;
  • про всі надзвичайні події у гуртожитку терміново сповіщати завгуртожитком (коменданта) та студентську раду;
  • дотримуватись правил техніки безпеки, пожежної безпеки при користуванні електричними приладами, не встановлювати без дозволу адміністрації гуртожитку додаткове електроспоживаюче устаткування (особисті електропобутові прилади та радіоапаратура мешканців підлягають реєстрації у завідуючого гуртожитком (коменданта));
  • при залишенні гуртожитку на тривалий час (більше 1 -го тижня), а також при виїзді на канікули, або практику, письмово попереджувати завідуючого гуртожитком (коменданта), вказати адресу, куди вибув, одержане майно і ключ від кімнати здати завідуючому гуртожитком;
  • після закінчення навчання в університеті чи при достроковому позбавленні права на мешкання виїхати з гуртожитку в триденний термін і залишити кімнату в належному стані;
  • при тимчасовому виїзді з гуртожитку повідомити про це старосту (вказати адресу, куди від’їжджаєте).

Мешканцям гуртожитку забороняється:

  • самовільно переселятися з однієї кімнати в іншу;
  • переробляти й переносити інвентар і меблі з однієї кімнати до іншої чи виносити з робочих кімнат без відома адміністрації гуртожитку;
  • прати білизну, чистити одяг та взуття в житлових кімнатах;
  • наклеювати або прибивати на стінах і шафах оголошення, розклади, фотографії, малюнки тощо;
  • переробляти та ремонтувати електроустаткування, вмикати електроопалювальні прилади в житлових кімнатах;
  • залишати сторонніх осіб після 22.00 і на ночівлю;
  • приносити й уживати спиртні напої, палити в житлових та робочих кімнатах, з’являтися в гуртожитку в нетверезому стані;
  • створювати шум, а також вмикати радіотелевізійну апаратуру на надмірну гучність;
  • утримувати домашніх тварин у кімнатах.

За порушення Правил внутрішнього розпорядку і режиму в гуртожитку на мешканців накладаються стягнення:

  • зауваження;
  • догана;
  • сувора догана;
  • непоселення в гуртожиток на наступний рік;
  • виселення з гуртожитку;
  • відрахування з університету.