Викладачі ННІ іноземних мов – учасники Четвертого міжнародного наукового форуму «Адаптивні процеси в освіті»

7–8 лютого 2025 року науковці навчально-наукового інституту іноземних мов Полтавського педагогічного взяли участь у Четвертому міжнародному науковому форумі «Адаптивні процеси в освіті», який проходив у змішаному форматі, об’єднавши дослідників як з України (Київ, Харків, Полтава), так і США (Spokane, Tampa).

Участь у форумі стала можливою завдяки підтримці ректорки університету, професорки Марини Гриньової, яка активно сприяє розвитку міжнародної наукової співпраці та створює сприятливі умови для реалізації наукових ініціатив викладачів. Завдяки її запрошенню викладачі отримали унікальну змогу представити свої наукові досягнення в межах провідних напрямів адаптивного навчання, підкресливши важливість інноваційного підходу в освіті.

Четвертий міжнародний науковий форум «Адаптивні процеси в освіті» відбувся за підтримки ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» (ГО ШАУСПС), яку очолює докторка педагогічних наук, професоркаГалина Єльникова. Завдяки її професіоналізму та організаційній майстерності захід успішно модерували, створивши сприятливі умови для конструктивного діалогу між науковцями з різних країн. Саме такі підходи вмотивували високий рівень змістовності та продуктивності роботи Форуму.

Директорка ННІ іноземних мов ПНПУ імені В. Г. Короленка Марина Зуєнко разом із професоркою кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені В. І. Зязюна Наталією Кононец модерували наукову панель 7 «Професійний розвиток керівників і педагогів закладів загальної середньої освіти на адаптивних засадах: виклики та стратегії». У межах цієї панелі науковці й викладачі ННІ ІМ зробили вагомий внесок у роботу форуму, представивши результати своїх досліджень у різних напрямах.

Так,докторка філологічних наук, професорка, директорка ННІ ІМ Марина Зуєнко у своїй доповіді «Типологія програм мовного занурення в сучасній освіті» розкрила класифікацію мовних програм, їхню ефективність та вплив на розвиток мовної компетентності учнів у сучасному освітньому просторі.

Кандидатка філологічних наук, доцентка завідувачка кафедри англійської та німецької філології Вікторія Кравченко у своєму дослідженні «Адаптивне навчання у загальній середній освіті: як забезпечити ефективність» схарактеризувала аспекти підвищення ефективності адаптивного навчання в загальній середній освіті, акцентуючи увагу на новітніх підходах до організації навчального процесу, а також представила практичні аспекти впровадження адаптивних освітніх підходів, спрямованих на підвищення індивідуалізації навчання у середній школі.

Кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської та німецької філологіїТетяна Луньова у своїй розвідці «Підвищення обізнаності учителів ЗЗСО України з методиками CLIL та EMI як засіб професійного розвитку» дослідила інноваційні методики викладання, які поєднують вивчення предмета й мови як інструмент підвищення кваліфікації педагогів, закцентувала увагу на важливості підвищення обізнаності вчителів із методиками CLIL (Content and Language Integrated Learning) та EMI (English Medium Instruction), що сприяють їхньому професійному розвитку.

Кандидатка філологічних наук, доцентка завідувачка кафедри романо-германської філологіїВалентина Воскобойник спільно з Юрієм Дзекуном і Володимиром Кононенком, доцентами цієї ж кафедри, розкрили тему «Професійні навички сучасного вчителя іноземних мов ЗЗСО» та представили дослідження професійних навичок сучасного вчителя іноземних мов, особливо важливих для роботи в закладах загальної середньої освіти.

Максим Шпак, кандидат юридичних наук, магістрант 1 року навчання ННІ іноземних мов ПНПУ імені В. Г. Короленка, у доповіді «Сучасні питання підготовки фахівців юридичного профілю англійською мовою» закцентував увагу на специфіці викладання професійної англійської для юристів та важливості міждисциплінарного підходу. \

Руслана Шрамко, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської та німецької філології, дослідила питання адаптивності вчителя іноземних мов у контексті сталого розвитку, сфокусувавши увагу на здатності викладачів реагувати на виклики сучасного суспільства, розглянула роль учителя у забезпеченні сталого розвитку освіти через впровадження адаптивних методик.

Михайло Рахно, кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської та німецької філології, розглянув шляхи забезпечення адаптивності вчителів англійської мови через вдосконалення методики викладання, висвітливши розробку підходів, які дозволяють майбутнім учителям ефективно реагувати на зміни освітнього середовища.

Лідія Черчата, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри англійської та німецької філології, зосередилася на розвитку навичок презентації результатів наукових досліджень англійською мовою, що є основним для формування академічної культури.

Лариса Король, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської та німецької філології, розкрила тему навичок XXI століття, зокрема публічних виступів, та окреслила провідні компетенції для ефективної комунікації, підкресливши важливість розвитку критичного мислення, емоційного інтелекту та публічних виступів для професійного зростання.

Євгенія Венєвцева, кандидатка педагогічних наук, доцентка, та Галина Сосой, старша викладачка цієї ж кафедри, розкрили тему «Роль педагога у формуванні білінгвального соціокультурного середовища у закладах загальної середньої освіти». У своїй доповіді вони закцентували увагу на важливості створення двомовного середовища, яке сприяє культурному діалогу, толерантності та інтеграції учнів у сучасний глобалізований світ. Авторки також розглянули домінувальну роль вчителя як фасилітатора міжкультурного спілкування, підкреслили важливість сучасних методик для формування білінгвального освітнього простору та поділилися практичними кейсами впровадження таких підходів у загальноосвітніх школах.

Міжнародний контекст форуму посилив виступ професора відділу історії, методики навчання історії, директора відділу Державної шведської шкільної інспекції до 2011 р. Ганса Албіна Ларссона зі Швеції, який розкрив питання інтеграції національної культури та освіти в європейський простір.

Участь викладачів ННІ іноземних мов у форумі сприяла обміну досвідом, розширенню міжнародного наукової співпраці та популяризації досягнень ПНПУ в галузі адаптивної освіти.

Форум став важливим кроком у розвитку міжнародної співпраці, обміну досвідом та пошуку нових рішень для адаптивної освіти.

Щира подяка – ректорці університету, професорці Марині Гриньовій за підтримку наукових ініціатив викладачів та їхню участь у таких престижних міжнародних заходах.

You may also like...