Другий Міжнародний науково-методичний форум методистів, учителів-практиків, викладачів іноземних мов «MultilingualRealm– 2025» у Полтавському педагогічному: перший міжнародний пленер

15 квітня 2025 року в стінах Полтавського педагогічного відбулося урочисте відкриття науково-методичного форуму методистів, учителів-практиків, викладачів іноземних мов «Multilingual Realm – 2025»: події, що згуртувала міжнародну спільноту навколо найактуальніших питань методики навчання іноземної мови в закладах вищої та середньої освіти як в Україні, так і на світовому рівні.

Із вітальним словом до учасників цієї непересічної поді звернулася ректорка Полтавського педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії наук України, член-кореспондент Міжнародної академії педагогічної освіти Марина Гриньова, яка наголосила на важливості вивчення й навчання іноземних мов у сучасному багатомовному й полікультурному світі та побажала присутнім плідного діалогу.

У своєму виступі проректор із наукової роботи, доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор Василь Фазан закцентував увагу на ролі міжкультурної комунікації для успішної діяльності університету на міжнародній арені.

Справді визначним знаком уваги та неабиякою честю для учасників форуму стало вітальне звернення професора Luis Javier Penton Herrera, кращого викладача англійської мови за версією TESOL 2024, професора Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna (Варшава, Польща), фахівця із соціально-емоційного навчання, виступ якого відкрив нові обрії та явив собою потужний посил із методичної науки для учасників пленеру.

Блискучий виступ докторки Michell Hunter, старшої викладачки у Johannes Kepler University Linz (Австрія) за модерації кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри англійської та німецької філології Тетяни Луньової присвячений особливостям усвідомлення мови та його впливу під час навчання іноземної мови. Доповідачка окреслила ті аспекти успішного викладання, досягнути яких учителеві допомагає усвідомлене ставлення до мови, зокрема здатність передбачати проблеми із засвоєнням мовного матеріалу та планувати допомогу студентам у подоланні цих проблем, здатність за потреби адаптувати навчальні посібники, а також уміння добирати автентичні тексти. Окрему увагу присвячено розгляду трьох конкретних вправ, спрямованих на формування усвідомленого ставлення до мови: створення лінгвістичного портрета, картографування мовного ландшафту та розкриття значення зрідка вживаних слів. Ці вправи дозволяють студентам не лише поглибити розуміння мови і розвинути мовне чуття, а й виявити свої творчі здібності. Насамкінець доповідачка відзначила ті переваги, які, на думку самих майбутніх учителів іноземних мов, сприяють формуванню усвідомленого ставлення до мови.
Професорка Núria Medina Casanovas, кафедра філології та дидактики мови й літератури Університету Вік – Центрального університету Каталонії (Іспанія) у вітальній промові торкнулася теми багаторічної співпраці з Полтавським педагогічним, наголосивши на цінності обміну методичним досвідом.

Вітальна промова й подальший виступ очільниці навчально-наукового інституту іноземних мов університету, докторки філологічних наук, професорки Марини Зуєнко сфокусували увагу слухачів на інноваційних трендах у розвитку методики навчання англійської мови як іноземної.
Підсумком першого міжнародного пленеру став активний обмін досвідом та методичними наробками учасників.
Тож бажаємо учасникам форуму плідної роботи!