Другий Міжнародний науково-методичний форум методистів, учителів-практиків, викладачів іноземних мов «MultilingualRealm– 2025» у Полтавському педагогічному: другий міжнародний пленер

16 квітня 2025 року відбулося засідання другого міжнародного пленеру в межах науково-методичного форуму методистів, учителів-практиків, викладачів іноземних мов «Multilingual Realm – 2025» за участю відомих у світі й на українських теренах теоретиків і практиків із навчання іноземних мов.

Модерували другий пленер директорка навчально-наукового інституту іноземних мов професорка Марина Зуєнко й доцентка кафедри англійської та німецької філології Руслана Шрамко.

Пленер відкрила надзвичайно цікавим виступом докторка Mel Wardle Woodend, аспірантка Астонського університету, Staffordshire Poet Laureate 2019–2022 (Сполучене Королівство) із темою «Екопоезія: погляд письменника й дослідника» за активної модерації доцентки кафедри англійської та німецької філології Тетяни Луньової. Доповідачка схарактеризувала екопоезію як явище, визначивши її філософсько-світоглядні особливості й контекстуалізувавши в сучасному природозахисному русі. Науковиця окреслила інструменти стилістичного аналізу екопоезії та виділила провідні стилістичні фігури, які часто використовують поети у своїх ековіршах. На прикладі аналізу власного вірша «Черепахи в небезпеці» дослідниця розкрила роль стилістичних засобів у посиленні впливу змісту екопоезії на читача. Дослідниця навела приклади аналізу виступів екопоетів, завершивши завершила свій виступ коментованим читанням двох своїх екопоезій, одна з яких є відгуком на пожежі в Австралії, а друга – рефлексією над взаємодією між людиною і дикими тваринами у Вельсі.

Свої доповіді на пленері представили відомі в Україні методисти й учителі-практики. Так, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри іноземної філології та перекладу НУ «Запорізька політехніка» Юрій Полєжаєв подякував керівництву університету й ННІ іноземних мов за плідну багаторічну співпрацю, наголосивши на важливості обміну методичним досвідом. Доповідач презентував свій виступ на тему «Роль візуальної грамотності на заняттях за методикою CLIL».

Кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської та німецької філології Полтавського педагогічного Тетяна Луньова закцентувала увагу на освітньому потенціалі матеріалів про художників групи Ашингтон у вивченні англійської мови студентами ЗВО України.

Змістовну доповідь на тему «Методологія CLIL як засіб формування професійно-орієнтованих та міжпредметних компетентностей на заняттях з іноземної мови в старшій профільній школі» представили Ірина Левченко, заступник директора з навчально-виховної роботи Запорізької гімназії № 93 Запорізької міської ради Запорізької області, та Анна Рижова, спеціаліст вищої категорії, учитель англійської мови Запорізької гімназії № 93 Запорізької міської ради Запорізької області.

Зі словом щирої подяки за багаторічну плідну методичну співпрацю до присутніх звернулася Алла Куліченко, докторка педагогічних наук, професорка кафедри іноземних мов Запорізького державного медико-фармацевтичного університету, окресливши у доповіді інноваційні стратегії з формування навичок критичного мовлення й культурної свідомості на заняттях з іноземної мови.

Роль комунікативного підходу в професійному спілкуванні між лікарем та пацієнтом окреслила Лілія Беспала, кандидатка філологічних наук, British Academy and CARA fellow, Academic Visitor at the University of Oxford (Сполучене Королівство).

Застосування різних типів активностей під час роботи над мовними навичками в контексті ESL/EFL висвітлила Ірина Школа, кандидатка філологічних наук, доцентка завідувачка кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету.

Прагматичний підхід до розробки матеріалів для класів за технологією CLIL досліджувала Людмила Бабій, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

Адаптивні вміння й навички вчителя англійської мови розкрила Юлія Коробова, кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри іноземних мов та лінгводидактики Сумського державного університету.

Специфіку імплементації технологій CLIL на власному професійному досвіді з’ясовувала Вікторія Кирпотенко, учитель англійської мови Відокремленого структурного підрозділу Харківського приватного ліцею «Перша українська школа» Харківської області в м. Полтава.

Магістр філології Полтавського педагогічного, перекладач Владислав Ганнущенко представив розвідку на тему «Стилістичні риси романів-подорожей у сучасній англійській літературі».

Застосування цифрових технологій (зокрема додатка «Grammarly»)  під час розвитку навичок академічного письма схарактеризувала Ольга Сушкевич, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри англійської мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Роботу пленерів змістовно продовжили на таких платформах:

Платформа 1 «Методика Social and emotional learning у контексті традиційних підходів до навчання іноземних мов»;

Платформа 2 «СLIL-технології у старшій та вищій школі: виклики й перспективи»

Платформа 3 «Диджиталізація в навчанні іноземної мови»

Платформа 4 «Комунікативний підхід і його трансформації в сучасних реаліях»

Платформа 5 «Формування лінгвосоціокультурної компетентності в навчанні й опануванні іноземної мови».

Підсумком другого міжнародного пленеру та секційних платформ стало активне обговорення інноваційних трендів у методиці навчання іноземних мов.

Зичимо учасникам натхнення!

You may also like...