Педагогічна практика студентів Університету м. Лідс у контексті міжнародної діяльності Навчально-наукового інституту іноземних мов

Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського педагогічного продовжує плідну співпрацю зі Школою освіти Університету м. Лідс (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії), з одного боку, і з КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім. І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області» та Науковим ліцеєм № 3 Полтавської міської ради, з іншого боку. У межах цієї взаємодії упродовж 3–14 листопада 2025 року четверо студенток Університету м. Лідс пройшли педагогічну практику на базі Полтавських ліцеїв № 1 та № 3.

Практику зорганізовано з використанням засобів інтернет-зв’язку.

Організаційну підготовку та супровід практики здійснили:

лекторка Школи освіти докторка Люсі Тейлор – з Університету м.  Лідс,

доцентка кафедри англійської та німецької філології Тетяна Луньова, директорка Навчально-наукового інституту іноземних мов професорка Марина Зуєнко, завідувачка кафедри англійської та німецької філології доцентка Вікторія Кравченко і керівниця відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків доцентка Ірина Когут – з Полтавського педагогічного,

заступниця директорки з навчально-виховної роботи вчителька-методистка Олеся Вовченко – із Полтавського міського багатопрофільного ліцею № 1 ім. І. П. Котляревського

і заступниця директорки з навчально-виховної роботи, вчителька вищої категорії, вчителька-методистка Наталія Димарь – із Наукового ліцею № 3 Полтавської міської ради.

Настановчу консультацію для студентів Університету м. Лідс 24 жовтня 2025 року провела доцентка Тетяна Луньова. У своїй презентації для студентів викладачка описала структуру шкільної освіти в Україні, окреслила роль англійської мови в системі шкільної освіти, схарактеризувала основні підходи до вивчення англійської мови як іноземної в Україні. Викладачка також детально пояснила організаційні моменти і відповіла на питання студенток.

Студентки Ліз Вест, Хайлі Ліу, Ю Хуанг та Селін Обадайя отримали методичну допомогу й підтримку від досвідчених учителів Полтавських ліцеїв № 1 та № 3. Студентки підготували й провели низку уроків з різноманітними формами роботи. Крім того, студентки мали зустрічі зі студентами ННІ іноземних мов. Під час цих зустрічей, модерованих доценткою Вікторією Кравченко, студенти обговорили цікаві й релевантні для них питання.

Студентки Університету м. Лідс високо оцінили практику й надали такі позитивні відгуки:

Селін Обадайя (проходила практику в Ліцеї № 1): «Моє стажування було дуже цікавим і приємним. Я дізнавалася про дітей і спілкувалася з ними, відкриваючи для себе, чим наші країни відрізняються в царинах школи, сім’ї та домашнього життя. Учні були вдумливими, веселими й охочими дізнатися про мене. Ми справді знайшли спільну мову. Уроки були чудово організовані вчителями, і мені було комфортно брати участь у роботі і висловлювати свої думки».

Ліз Вест (проходила практику в Ліцеї № 3): «Я насолоджувалася кожною хвилиною цього досвіду! Мені дуже подобалося викладати у різних класах та знайомитися з учнями. Я була вражена їхньою стійкістю, допитливістю та бажанням навчатися, незважаючи на виклики, з якими вони зустрічаються. Крім того, усі вчителі були дуже привітними, що допомогло мені відчути, що мене дійсно цінують, і я дуже вдячна їм за це».

Хайлі Ліу (проходила практику в Ліцеї № 3): «Під час цієї практики ми не лише досліджували такі теми, як забруднення повітря, але й обмінювалися унікальними аспектами наших культур та особистим досвідом. Мені дуже сподобалося дізнаватися про українську культуру та слухати думки учнів. Одним із найяскравіших вражень для мене був ентузіазм учнів під час наших дискусій».

Ю Хуанг (проходила практику в Ліцеї № 3): «Моє стажування в Полтавському науковому ліцеї № 3 стало для мене справді значущим міжкультурним досвідом. Я маю досвід життя у Великій Британії та Китаї, і я часто досліджую різні країни через їхні культури, історії та людей. Під час онлайн-уроків я мала можливість не тільки викладати, а й ділитися аспектами різних культур, з якими я ознайомилася в Китаї та Великій Британії. Незважаючи на те, що уроки проводили онлайн, я все одно відчувала сильний зв’язок із учнями. Вони були відкритими, допитливими та надзвичайно привітними».

Позитивні відгуки надали і ліцеї, які приймали студенток на практику. Зокрема, учителька Ліцею № 1 Лілія Сердюк зазначила, що «двотижневе стажування Селін Обадайя, студентки Школи Освіти Університету м. Лідс, стало для КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім. І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області» справжнім подарунком і цінним досвідом». Пані Сердюк зауважила, що «Селін дуже легко знаходила спільну мову з учнями: її уроки були живими, динамічними та наповненими позитивом. Ми багато говорили англійською, грали в різні мовні ігри, працювали в командах, обговорювали реальні життєві ситуації та виконували творчі завдання. Учні не просто вчили мову – вони відчували, що можуть говорити вільно й упевнено».

Заступниця директорки Наукового ліцею № 3 Наталія Димарь висловила вдячність студенткам за їхню роботу: «Щиро дякуємо Ліз Вест, Хайлі Ліу, Ю Хуанг за світло і натхнення, які вони подарували ліцеїстам».

Навчально-науковий інститут іноземних мов Полтавського педагогічного висловлює глибоку вдячність усім колегам і партнерам, завдяки праці та професіоналізму яких педагогічна практика студентів Університету м. Лідс на базі Полтавських ліцеїв № 1 та № 3 пройшла надзвичайно результативно й успішно.

You may also like...