КОЖЕН, ХТО ПРИЙШОВ НА НАВЧАННЯ,
Ви — студентка чи студент Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Це – одна з тих перемог, з яких починається переможний шлях і в освоєнні професії, і – в саморозвитку. Особистий вибір визначить, яким буде час навчання, що з нього стане частиною Вашої особистості. Ви маєте можливість у стінах нашого університету розвинути свій потенціал, здібності, здобути одну з сучасних спеціальностей, безпосередньо спілкуватися з викладачами, науковцями, кращими спеціалістами у певних галузях науки, брати участь у науково-практичних конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, культурному, громадському та спортивному житті нашого навчального закладу.
Нереалізовані можливості, змарнований час, порушення етики людських взаємин – це не те, на користь чого варто робити вибір у час, що дозволяє відкрити у своєму житті нову сторінку. Усвідомленість, активність, наполегливість – це те, що визначає і живий розум, і активну життєву позицію.
Бажаємо на шляху навчання успіхів, здоров’я, втілення планів!
Директор ННІ іноземних мов
д. Марина ЗУЄНКО
Болонський процес і кредитно-трансферна система організації навчального процесу
Упродовж останніх років відбувається процес інтеграції національних систем освіти та науки в європейський простір з єдиними вимогами, критеріями, стандартами. За назвою найстарішого в Європі університету, заснованого у 1088 році в Італії, цей процес називають Болонським. Україна приєдналася до нього з 2005 року.
Основним засобом сприяння мобільності студентів у рамках європейського простору вищої освіти є ЕСТБ (European Credit Pansier System – Європейська система трансферу кредитів), згідно з якою буде організовуватися Ваше навчання. Кредити ЕСТS визначають обсяги навчального навантаження студентів із окремих дисциплін за семестр і повний навчальний рік із урахуванням усіх видів аудиторних занять, індивідуальної та самостійної роботи. Один кредит дорівнює 30-ти академічним годинам, навчальне навантаження на один навчальний рік становить 60 кредитів.
Модульний підхід до організації навчального процесу полягає у тому, що сукупність знань і умінь, встановлена програмою навчання, структурована у змістові модулі. Модулем може бути окрема навчальна дисципліна чи логічно завершена частина навчальної дисципліни значного обсягу. Вивчення кожного модуля завершується модульним контролем знань, за засвоєння у підсумку студент отримує певну кількість зарахованих кредитів та відповідну оцінку.
Оцінювання знань здійснюється за модульно-рейтинговою системою, суть котрої полягає в тому, що кожному виду роботи або навчальному елементу, який повинен виконати чи засвоїти студент, присвоюється певна кількість балів, у процесі навчання проводиться оцінювання результатів виконання та компетенції студента із застосуванням простих і прозорих тестових технологій. Сума оцінок для сукупності виконаних робіт або засвоєних навчальних елементів, приведена до 100-бальної шкали, дає рейтингову оцінку студента для окремого модуля чи навчальної дисципліни в цілому. За рейтинговою оцінкою визначаються також оцінка ЕСТ Б (від А до Б) та національна оцінка згідно зі шкалою оцінювання.
Значення оцінки | ||
екзамен | залік | |
90-100 | відмінно | зараховано |
75-89 | добре | зараховано |
60-74 | задовільно | зараховано |
35-59 | незадовільно (з можливістю повторного складання) | не зараховано (з можливістю повторного складання) |
0-34 | незадовільно (з обов’язковим повторним вивченням дисципліни) | не зараховано (з обов’язковим повторним вивченням дисципліни) |
Ректор – Марина ГРИНЬОВА, доктор педагогічних наук, професор
Проректори:
Перший проректор – Олексій ГУРА, кандидат історичних наук;
Проректор з наукової роботи – Василь ФАЗАН, доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук;
Проректор з інфраструктурного розвитку та ресурсного забезпечення – Віктор ДУДНИК;
Голова Ради з виховної діяльності – Людмила ГОМЛЯ;
Голова профспілкового комітету – Артюшенко Петро Петрович;
Відповідальний секретар приймальної комісії – Любов ХОМЕНКО;
Завідувач відділу аспірантура та докторантури – Катерина ЛОБАЧ.
Факультети та інститути університету:
Факультет історії та географії
Факультет української філології та журналістики
Факультет комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки
Факультет природничих наук та менеджменту
Факультет педагогічної і мистецької освіти
Факультет технологій та дизайну
Факультет фізичного виховання та спорту
Факультет психології і соціальної роботи
Навчально-науковий інститут іноземних мов
Навчально-науковий інститут спеціальної та інклюзивної освіти
ВИТЯГИ З НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
- Закон України «Про вищу освіту» (витяг)
Стаття 45. Відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах
- Особи, котрі навчаються у вищих навчальних закладах, можуть бути відраховані з вищого навчального закладу за власним бажанням, за невиконання навчального плану, за порушення умов контракту, в інших випадках, передбачених законами.
- Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, можуть переривати навчання у зв’язку з обставинами, котрі унеможливлюють виконання навчального плану (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу в разі втрати права на відстрочку від неї, навчанням чи стажуванням в освітніх і наукових установах іноземних держав тощо). Особам, які перервали навчання у вищих навчальних закладах, надається академічна відпустка.
- Поновлення на навчання осіб, котрі відраховані з інших навчальних закладів, здійснюється під час канікул.
- Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, можуть бути переведені з одного навчального закладу до іншого вищого навчального закладу, одного напряму підготовки на інший напрям підготовки в межах однієї галузі знань, однієї спеціальності на іншу спеціальність у межах одного напряму підготовки.
Порядок переведення осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти та науки.
Студенти мають право:
- обирати і бути обраними до найвищого колегіального органу університету;
- визначати набір навчальних дисциплін за спеціальністю в межах, передбачених освітньо-професійною програмою підготовки та робочим планом, формуючи таким чином індивідуальний навчальний план;
- переводу на екстернатну форму навчання;
- з дозволу декана відвідувати будь-які заняття в університеті, за умови виконання графіку організації навчального процесу, який визначається індивідуальним навчальним планом;
- працювати у вільний від навчання час за умови виконання графіку організації навчального процесу та вимог індивідуального навчального плану;
- користуватися пільгами, встановленими за відмінне навчання;
- отримувати стипендію та матеріальну допомогу відповідно до чинного законодавства України;
- на академічну відпустку, поновлення, переведення до іншого навчального закладу.
- дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку університету та Правил внутрішнього розпорядку в студентському гуртожитку;
- виконувати вимоги навчального плану у терміни, визначені графіком організації навчального процесу;
- відвідувати заняття за обраним індивідуальним планом;
- вчасно інформувати керівництво університету в разі неможливості з поважних причин відвідувати заняття, складати (перескладати) заліки та іспити, виконувати контрольні роботи тощо. У випадку хвороби студент представляє декану факультету довідку відповідного лікувального закладу;
- допомагати керівникам університету та його підрозділів підтримувати належний порядок на прилеглих до університету територіях, студентського містечка, інших культурно-побутових об’єктів, які обслуговують студентів, магістрантів та аспірантів.
За невиконання своїх обов’язків і порушення Правил внутрішнього розпорядку ректор, проректори університету та декани факультетів можуть накладати дисциплінарне стягнення на студента, магістранта, аспіранта або відрахувати його з університету.
Студент може бути відрахований:
- за власним бажанням;
- у зв’язку з переведенням до іншого вищого закладу освіти;
- у зв’язку з призовом на строкову військову службу (заочна форма навчання);
- за академічну неуспішність, у т.ч. за незадовільне складання іспитів і заліків протягом сесії;
- за невиконання вимог навчального плану і графіка навчального процесу;
- за появу на заняттях, у навчальному корпусі, бібліотеці, гуртожитку в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння;
- за вироком суду, що вступає у законну силу, чи постановою органу, до компетенції якого належить накладання адміністративного стягнення або застосування засобів громадянського впливу;
- за станом здоров’я, на підставі висновку ЛКК;
- за одноразове грубе порушення навчальної дисципліни або Правил внутрішнього розпорядку університету та гуртожитку (за погодженням з профспілковою організацією);
- у разі вчинення аморального проступку (за погодженням з профспілковою організацією).
- ПРАВИЛА ПРОЖИВАННЯ У ГУРТОЖИТКУ
Обов’язки мешканців гуртожитку:
Мешканці гуртожитку зобов’язані:
- знати й суворо дотримуватись Правил внутрішнього розпорядку і режиму в гуртожитку;
- виконувати угоду, укладену з адміністрацією;
- дотримуватись чистоти та порядку в житлових кімнатах, місцях загального користування і брати участь у всіх видах робіт, пов’язаних із самообслуговуванням, щоденно прибирати житлові кімнати й блоки; дбайливо ставитись до державної власності — приміщень, обладнання, майна гуртожитку, економно витрачати електроенергію, воду;
- вчасно вносити плату в установлених розмірах за користування гуртожитком, постільними речами і за всі додаткові платні послуги, якими вони особисто користуються;
- залишаючи кімнату повинні вимкнути світло, зачинити вікна, здати ключ від кімнати черговому вахтеру;
- при заміні дверного замка обов’язково один ключ здати коменданту;
- вчасно давати заявки на ремонт електричного, сантехнічного обладнання і меблів;
- відшкодувати заподіяні матеріальні збитки відповідно до діючого законодавства;
- про всі надзвичайні події у гуртожитку терміново сповіщати завгуртожитком (коменданта) та студентську раду;
- дотримуватись правил техніки безпеки, пожежної безпеки при користуванні електричними приладами, не встановлювати без дозволу адміністрації гуртожитку додаткове електроспоживаюче устаткування (особисті електропобутові прилади та радіоапаратура мешканців підлягають реєстрації у завідуючого гуртожитком (коменданта));
- при залишенні гуртожитку на тривалий час (більше 1 -го тижня), а також при виїзді на канікули, або практику, письмово попереджувати завідуючого гуртожитком (коменданта), вказати адресу, куди вибув, одержане майно і ключ від кімнати здати завідуючому гуртожитком;
- після закінчення навчання в університеті чи при достроковому позбавленні права на мешкання виїхати з гуртожитку в триденний термін і залишити кімнату в належному стані;
- при тимчасовому виїзді з гуртожитку повідомити про це старосту (вказати адресу, куди від’їжджаєте).
Мешканцям гуртожитку забороняється:
- самовільно переселятися з однієї кімнати в іншу;
- переробляти й переносити інвентар і меблі з однієї кімнати до іншої чи виносити з робочих кімнат без відома адміністрації гуртожитку;
- прати білизну, чистити одяг та взуття в житлових кімнатах;
- наклеювати або прибивати на стінах і шафах оголошення, розклади, фотографії, малюнки тощо;
- переробляти та ремонтувати електроустаткування, вмикати електроопалювальні прилади в житлових кімнатах;
- залишати сторонніх осіб після 22.00 і на ночівлю;
- приносити й уживати спиртні напої, палити в житлових та робочих кімнатах, з’являтися в гуртожитку в нетверезому стані;
- створювати шум, а також вмикати радіотелевізійну апаратуру на надмірну гучність;
- утримувати домашніх тварин у кімнатах.
За порушення Правил внутрішнього розпорядку і режиму в гуртожитку на мешканців накладаються стягнення:
- зауваження;
- догана;
- сувора догана;
- непоселення в гуртожиток на наступний рік;
- виселення з гуртожитку;
- відрахування з університету.